Medan Maziah

Salam..ape khabar pembace sekalian??harap sihat selalu la..ha..kali ini penulis hendak bawa anda ke Medan Maziah yang terletak bersebelahan dengan Istana Maziah . Kalau anda pernah sampai disini ianya juga berdekatan dengan Bukit Puteri dan terletak berhadapan dengan Taman Syahbandar. Cantik sungguh senibina Medan Maziah ini kan?Ia menjadi tumpuan para pelancong kerana seni bina lanskapnya yang cantik yang mampu mencuri tumpuan para pengunjung yang mengunjungi Taman Syahbandar.

Medan Maziah juga merupakan sebuah taman rekreasi yang amat sesuai untuk para pengunjung beristirehat. Disamping taman yang cantik,suasana yang damai dan tenang mampu
menenangkan fikiran para pengunjung. Terdapat ramai pelancong asing pernah berkunjung ke Medan Maziah untuk menikmati keindahan lanskap di taman tersebut.


Medan Maziah pada asalnya adalah sebahagian kawasan Istana Maziah. Sebahagian besar kawasan tersebut telah dijadikan sebagai sebuah taman lanskap yang cantik. Disana terdapat sebuah tepak sirih gergasi yang menjadi simbol zaman nenek moyang kita yang menjadikan daun sirih sebagai amalan yang semakin dilupakan dari hari ke hari.

Apa lagi..mai pakat kesana...

You can leave a response, or trackback from your own site.

0 Response to "Medan Maziah"